Handelsbetingelser
Følgende handelsbetingelser er altid gældende når du indgår handler med iStore.dk

Version 1.4

Følgende handelsbetingelser er altid gældende når du indgår handler med iStore.dk

Oversigt

- Levering & fragt
- Forsendelsesmetoder
- Faktura
- Lånetelefon
- Apple-id
- Moms
- Fuld returret
- Forkert adresse eller ej afhentet
- Betaling & gebyrer
- Persondatapolitik
- Cookies
- Logstatistik
- Reklamation eller garantisag
- Klageadgang



Levering & fragt

Alle vores ordre sendes med PostNord, samt alle vores leveringstider er forventet leveringstider

Hos iStore.dk forsøger vi altid at sende din ordre hurtigst muligt. Vi leveret størstedelen af vores varer indenfor 1-2 hverdage, der kan dog i enkelte tilfælde gå 14-21 dage. Skulle dette være tilfældet vil du enten blive kontakte via mail eller telefonisk, for en evt. løsning eller blot for at informerer dig om en leveringsdato.

Vi har opdelt vores levering op i 3 kategorier, 1-2 hverdage, 2-5 hverdage og 7-14 hverdage. Skulle der opstå et evt. problem med levering, f.eks. pga. at produktet er i restordre hos vores leverandører, vil du få besked herom hurtigst muligt, enten via mail eller telefon.

Ved alle ordre tillægges en fragt ud fra de gældende fragtberegninger på vores hjemmeside.

Vi leverer til hele Danmark, dog ikke til Grønland og Færøerne.



Forsendelsesmetoder

Pakkepost UDEN omdeling: Du vil her modtage et track and trace nummer, hvor du har mulighed for at følge din pakke hele vejen fra os og til dig. Din pakke er samtidig også forsikret efter PostNord´s gældende regler om mistede pakker. Her skal du huske at anføre dit mobilnummer, da du vil modtage en sms fra PostNord, om hvor og hvornår du kan afhente din pakke.

Pakkepost MED omdeling: Du vil her modtage et track and trace nummer, hvor du har mulighed for at følge din pakke hele vejen fra os og til dig. Din pakke er samtidig også forsikret efter PostNord´s gældende regler om mistede pakker. Er du ikke hjemme ved leveringen, har du mulighed for at afhente din pakke dagen efter på dit lokale posthus.

iStore.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender istore.dk naturligvis en ny leverance uden beregning. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af PostNord´s målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan tage op til 2 dage.

Faktura

Du bør gemme faktura i tilfælde af reklamation, da den gælder som dit garantibevis. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar pr. e-mail, kontakte os da på info@istore.dk



Lånetelefon

Vi stiller lånetelefoner til rådighed via vores support afdeling, kontakt dem og lav en aftale ang. lånetelefon, support@istore.dk

Forsendelses og administrationsgebyr 150 DKK

Depositum på enhedens nuværende salgspris på iStore.dk.

Ved et depositum reserveres enhedens værdi på dit betalingskort, det fulde eller en del af beløbet hæves kun hvis enheden forsvinder eller dens værdi er forringet efter låneperioden. Hvis enheden ikke har en af de ovennævnte værdiforringelser, vil hele beløbet blive frigivet efter låneperioden.



Apple-id

Apple-id er en personlig kode, ligesom en personlig kode til et pengeskab. Skulle du som iStore.dk kunde være så uheldig at glemme enten din kode eller e-mail til dit Apple-ID, så kan iStore.dk ikke være behjælpelige med at nulstille denne, hvis der er tale om en pre-owned iPhone.

Den personlige kode er oprettet efter købet og er privat, derfor kan iStore.dk ikke gå ind i en sag som denne. Apple kan ofte være problemløseren i sådanne sager, men det omhandler kun en fabriksny enhed (ikke tidligere ejet iPhone). Det eneste vi kan bidrage med i sådan en uheldig situation, er den købsfaktura der fulgte med efter en evt. handel med iStore.dk. Vælg derfor altid din primære e-mail adresse som dit Apple-id, da du altid selv kan nulstille den her igennem. Skulle du på et tidspunkt få en ny e-mail, så husk at opdaterer og ændre dit Apple-id i samme omgang, på den måde er du altid på forkant med et evt. Apple-id problem.

Moms

Alle produkter er inklusiv 25% moms.

Dog foruden enkelte iPhones, i vores outlet kategori. Dette skyldes at det er iPhones der er købt privat, altså pre-owned iPhones (tidligere ejet iPhones). Her er der allerede betalt moms af produktet ved det første køb, det går derfor ind under ”brugt momsordning” hos SKAT, når vi opkøber og sælger iPhones, dette kan både være en fabriksny enhed eller en brugt iPhone. Det vil sige, at der ikke kan trækkes moms fra på enkelte iPhones. Skulle dette være tilfældet, vil dette fremgå på den endelige faktura, samt på ordrebekræftelse og i kurven.

Fuld returret

Privatperson: Som privatperson har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Erhverv: Virksomheder, offentlige instanser og andre erhvervskunder har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret.

Fejl eller mangler: Skulle der være fejl eller mangler i din ordre, skal vi informeres om dette inden for rimelig tid. Dog max 14 dage efter modtagelse af din ordre.

Fortrydelsesfristen: Efter 14 dage udløber fortrydelsesfristen efter den dag du har modtaget din ordre, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse sende din ordre retur, sammen med en korrekt udfyldt fortrydelses-formular > iStore fortrydelsesformular <

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af din ordre.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

OBS! Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Værdigforringelse: Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord kan du prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Er plomberingen brudt, betragtes enheden som taget i brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du derfor ikke bryde plomberingen på produktet.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Returadresse:

iStore ApS
Fjeldhammervej 15
2610 Rødovre
Mrk: Fortrydelse


Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, eller UDEN omdeling, vi modtager kun pakker sendt direkte til adressen, altså pakker MED omdeling. Ligesom du ikke kan fortryde dit køb ved at møde op på adressen.

Forkert adresse eller ej afhentet

Skriver du en forkert adresse eller undlader oplysninger der gør at PostNord ikke kan levere din pakke, eller at du ikke afhenter den på afhentningsstedet inden for den angivne tid, så den bliver sendt retur til os, vil du komme til at hæfte for et ekspeditions og fragtgebyr på kr. 50 DKK hvis vi skal sende pakken til dig igen. Det er din pligt som kunde at tjekke og sikre dig at du har indtastet de korrekte oplysninger, så PostNord har mulighed for at aflevere din pakke.

Betaling & gebyrer

Danske kort:

Dankort - Gebyr frit
VISA Dankort - Gebyr frit
Mastercard - Gebyr frit
Maestro - Gebyr frit
Visa - Gebyr frit
Visa Electron - Gebyr frit

Udenlandsk kort:

Mastercard (2,95% af transaktionsbeløbet)
Maestro (2,95% af transaktionsbeløbet)
Visa (2,95% af transaktionsbeløbet)
Visa Electron (2,95% af transaktionsbeløbet)
JCB (3,75% af transaktionsbeløbet)

Betaling: Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra iStore.dk.

OBS! Ved virksomheder, offentlige instanser og andre erhvervskunder, bankoverførsel, check eller lignende er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.



Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på iStore.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse



Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos iStore.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på iStore.dk er den daglige leder for iStore.dk

Oplysninger afgivet til iStore.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos iStore.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til at få indsigt i hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til iStore.dk via e-mail info@istore.dk

Cookies

På iStore.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på iStore.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet de befinder sig m.m. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere iStore.dk

Reklamation eller garantisag

Privatperson: iStore.dk yder 24 måneders reklamationsret til private i henhold til købeloven, omfattende mangler der konstateres ved varens normale anvendelse.

Erhverv: iStore.dk yder 12 måneders reklamationsret til virksomheder, offentlige instanser og andre erhvervskunder. NB! Når firmanavn er udfyldt i fakturerings adressen, betragtes købet som et erhvervs køb.

OBS! Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb, eller software relateret fejl.

Da iStore.dk bruger eget værksted, er det herigennem både garantisager og reklamationssager skal håndteres. Hvis det viser sig at der er tale om en produktfejl, vil enheden enten blive behandlet som en garantisag eller en reklamationssag, forudsat enheden befinder sig inden for garanti eller reklamationsperioden. Er enheden inden for en af disse perioder vil fejlen blive udbedret hurtigst muligt. Er der tale om en selvforskyldt skade, vil du modtage et tilbud via mail.

Vælger du at anvende et andet værksted, vil iStore.dk ikke gå ind og dække eventuelle omkostninger. Garantien på enheden vil samtidig frafalde da vi ikke kan stå inde for værkstedet, samt det ikke er igennem dem men iStore.dk du har din garanti og reklamationsret på enheden.

Du finder vores reklamations-guide, lige her: > iStore reklamation <

Bemærk! Pakker sendt pr. efterkrav vil blive afvist.



Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@istore.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center For Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Nævnenes Hus

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: EU klageportal

Version 1.4

Har du brug for hjælp?

Kundeservice er heldigvis rigtigt flinke, og står klar til at hjælpe dig


Kontakt kundeservice