Handelsbetingelser
Følgende handelsbetingelser er altid gældende når du handler med iStore.dk

Version 1.1

Følgende handelsbetingelser er altid gældende når du handler med iStore.dk



Oversigt

- Pre-owned iPhones købt før 14.11.2017
- iPhones
- iPads
- Levering & fragt
- Forsendelsesmetoder
- Faktura
- Lånetelefon
- Apple-id
- Moms og brugtmomsordning
- Fuld returret
- Forkert adresse eller ej afhentet
- Betaling & gebyrer
- Persondatapolitik
- Cookies
- Logstatistik
- Reklamation eller garantisag
- Klageadgang



Pre-owned iPhones købt før 14.11.2017

Vi har opdelt alle vores iPhones i hvilken stand de fremstår, i henholdsvis stand: ny (Pre-owned, Ny stand) og stand: brugt (Pre-owned, Brugt stand).
På vores nye og opdateret webshop der blev launchet 14.11.2017 gælder nedestående stande, hvis din enhed er købt efter d.14.11.2017. Under denne opdatering har vi nemlig valgt at udvide vores sortiment med fabriksnye enheder.

iPhones

Vi har opdelt alle vores iPhones i hvilken stand de fremstår, i henholdsvis ny (Fabriksny), ny stand (Pre-owned) og brugt stand (Pre-owned).

1: Ny er en fabriksny enhed direkte fra Apple, dvs. at denne stand ikke er en pre-owned iPhone.

2: Ny stand er en Pre-Owned iPhone, der rent kosmetisk vil fremstår som en ny iPhone, uden nogen former for brugsspor. Der vil derfor hverken være mikroskopiske ridser, eller andre brugsspor. Enheden bliver solgt i en plomberet salgsæske, med følgende nyt tilbehør: simkort-nål, strømforsyning, kabel og høretelefoner. Eventuelle genanvendte dele er alle testet hos vores leverandør på fabrikken, og lever hver især op til ny stand, samt enheden har fået nyt batteri. Enheden er derfor idéel som gave, eller hvis du ønsker at forkæle dig selv.

3: Brugt stand er en Pre-Owned iPhone, der rent kosmetisk kan have mindre skønhedsfejl, f.eks. slid og mindre lommeridser, altså mindre brugsspor. Der vil derfor ikke forekomme dyber ridser i skærmen der forstyrrer billedet, eller andre af enhedens funktioner. Følgende tilbehør følger med i salgsæsken: simkort-nål, strømforsyning og kabel. Eventuelle genanvendte dele er alle testet af vores værkstedspartner iRepair. Dette gør enheden idéel som arbejdstelefon eller gave til de lidt yngre, eller hvis du sagtens kan leve med lidt brugsspor og går og drømmer om en iPhone.



iPads

Alle vores iPads er fabriksnye enheder, direkte fra Apple. Du kan dog være heldig at finde en pre-owned i vores outlet sektion til en god pris, men dette vil stå på selve produktet under produkt information hvis dette er tilfældet.



Levering & fragt

Alle vores leveringstider er forventet leveringstider, samt alle vores ordre sendes med PostNord.

Hos iStore.dk forsøger vi altid at sende din ordre hurtigst muligt. Hvis varen er på lager og vi har din bestilling senest kl.13:00 kan du regne med at vi afsender din ordre senest næste hverdag efter din ordremodtagelse. Vi leveret størstedelen af vores varer indenfor 1-2 hverdage, der kan dog i enkelte tilfælde gå 14-21 dage. Skulle dette være tilfældet vil du enten blive kontakte via mail eller telefonisk, for en evt. løsning eller blot for at informerer dig om en leveringsdato.

Vi har opdelt vores levering op i 3 kategorier, 1-2 hverdage, 2-5 hverdage og 7-14 hverdage. Skulle der opstå et evt. problem med levering, f.eks. pga. at produktet er i restordre hos vores leverandører, vil du få besked herom hurtigst muligt, enten via mail eller telefon.

Ved alle ordre tillægges en fragt ud fra de gældende fragtberegninger på vores hjemmeside. Vi har gratis fragt på alle ordre over 500 DKK, de bliver afsendt UDEN omdeling, MED omdelig koster 35 DKK.

Vi leverer til hele Danmark, dog ikke til Grønland og Færøerne.



Forsendelsesmetoder

Pakkepost UDEN omdeling: Du vil her modtage et track and trace nummer, hvor du har mulighed for at følge din pakke hele vejen fra os og til dig. Din pakke er samtidig også forsikret efter PostNord´s gældende regler om mistede pakker. Her skal du huske at anføre dit mobilnummer, da du vil modtage en sms fra PostNord, om hvor og hvornår du kan afhente din pakke.

Pakkepost MED omdeling: Du vil her modtage et track and trace nummer, hvor du har mulighed for at følge din pakke hele vejen fra os og til dig. Din pakke er samtidig også forsikret efter PostNord´s gældende regler om mistede pakker. Er du ikke hjemme ved leveringen, har du mulighed for at afhente din pakke dagen efter på dit lokale posthus.

iStore.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender istore.dk naurligvis en ny leverance uden beregning. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af PostNord´s målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan tage op til 2 dage.



Faktura

Der vedlægges altid en faktura til din bestilling. Denne faktura bør du gemme i tilfælde af reklamation, da den gælder som dit garantibevis. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af fakturaen pr. e-mail, er du altid velkommen til at kontakte os på info@istore.dk



Lånetelefon

Vi stiller lånetelefoner til rådighed hos vores værkstedspartner iRepair, en lånetelefon via deres fysiske butikker er koster ikke noget.

iStore.dk stiller selvfølgelig også lånetelefoner til rådighed, dog på nogle andre betingelser:

Forsendelses og administrationsgebyr 150 DKK

Depositum på enhedens nuværende salgspris på iStore.dk.

Ved et depositum reserveres enhedens værdi på dit betalingskort, det fulde eller en del af beløbet hæves kun hvis enheden forsvinder eller dens værdi er forringet efter låneperioden. Hvis enheden ikke har en af de ovennnævnte værdiforringelser, vil hele beløbet blive frigivet efter låneperioden.



Apple-id

Apple-id er en personlig kode, ligesom en personlig kode til et pengeskab. Skulle du som iStore.dk kunde være så uheldig at glemme enten din kode eller email til dit Apple-ID, så kan iStore.dk ikke være behjælpelige med at nulstille denne, hvis der er tale om en Pre-Owned iPhone.

Den personlige kode er oprettet efter købet og er privat, derfor kan iStore.dk ikke gå ind i en sag som denne. Apple kan ofte være problemløseren i sådanne sager, men det omhandler kun en fabriksny enhed (ikke tidligere ejet iPhone). Det eneste vi kan bidrage med i sådan en uheldig situation, er den købsfaktura der fulgte med efter en evt. handel med iStore.dk. Vælg derfor altid din primære e-mail adresse som dit Apple-id, da du altid selv kan nulstille den her igennem. Skulle du på et tidspunkt få en ny e-mail, så husk at opdaterer og ændre dit Apple-id i samme omgang, på den måde er du altid på forkant med et evt. Apple-id problem.



Moms

Der er ikke almindelig 25% moms på enkelte iPhones, dette skyldes at det er iPhones der er købt privat, altså Pre-Owned iPhones (tidligere ejet iPhones). Her er der allerede betalt moms af produktet ved det første køb, det går derfor ind under brugtmomsordning hos SKAT, når vi opkøber og sælger iPhones. Det vil sige, at der ikke kan trækkes moms fra på enkelte iPhones. Skulle dette være tilfældet, vil dette vil fremgå på den endelige faktura, samt på ordrebekræftelse og i kurven.

Alt vores tilbehør og andre produkter er altså inklusiv 25% moms, foruden enkelte iPhones.



Fuld returret

Som privatperson har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fejl eller mangler i din ordre, skal vi informeres om inden for rimelig tid. Dog max 14 dage efter modtagelse af din ordre.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din ordre, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Meddelelsen skal gives til info@istore.dk, pr. telefon 7066 6040 eller give tydelig besked i din returpakke mærket med “Fortrydelse”. Du kan også vælge at benytte standardfortrydelsesformularen.

OBS! Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, dog senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af din ordre.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Er plomberingen brudt, betragtes enheden som taget i brug.

Ved tilvalg af f.eks. montering af hærdet glas, eller andet der kræver at ét eller flere produkter får brudt plomberingen anses dette som produktet er taget i brug. Er dette et tilvalg du selv har valgt kan købet ikke fortrydes, idet produktet er taget i brug.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Returadresse

iStore ApS
Valby Langgade 68A
2500 Valby
Mrk: Fortrydelse

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Ligesom du ikke kan fortryde ved at møde op på adressen. Virksomheder, offentlige instanser og andre erhvervskunder har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, med mindre andet er skriftligt aftalt med iStore ApS.



Forkert adresse eller ej afhentet

Skriver du en forkert adresse eller undlader oplysninger der gør at PostNord ikke kan levere din pakke, eller at du ikke afhenter den på dit posthus inden for den angivne tid, så den bliver sendt retur til os, vil du komme til at hæfte for et ekspeditions og fragtgebyr på kr. 50 DKK hvis vi skal sende pakken til dig igen. Det er din pligt som kunde at tjekke og sikre dig at du har indtastet de korrekte oplysninger, så PostNord har mulighed for at aflevere din pakke.





Betaling & gebyrer

Danske kort:

Dankort - Gebyr frit
VISA Dankort - Gebyr frit
Mastercard (1,5% af transaktionsbeløbet)
Maestro (1,5% af transaktionsbeløbet)
Visa (1,5% af transaktionsbeløbet)
Visa Electron (1,5% af transaktionsbeløbet)

Udenlandsk kort:

Mastercard (2,95% af transaktionsbeløbet)
Maestro (2,95% af transaktionsbeløbet)
Visa (2,95% af transaktionsbeløbet)
Visa Electron (2,95% af transaktionsbeløbet)
JCB (3,75% af transaktionsbeløbet)

Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra iStore.dk.

Ved bankoverførsel, check eller lignende er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.



Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på iStore.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse


Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos iStore.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på iStore.dk er Direktør Morten Terp, tlf: 7066 6040

Oplysninger afgivet til iStore.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos iStore.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til at få indsigt i hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til iStore.dk via e-mail info@istore.dk



Cookies

På iStore.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.



Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på iStore.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet de befinder sig m.m. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere iStore.dk



Reklamation eller garantisag

iStore.dk yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende mangler der konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb, eller software relateret fejl.

Da iStore.dk bruger iRepair.dk som fast værkstedspartner, er det herigennem både garantisager og reklamationssager skal håndteres. Hvis det viser sig at der er tale om en produktfejl, vil enheden enten blive behandlet som en garantisag eller en reklamationssag, forudsat enheden befinder sig inden for garanti eller reklamationsperioden. Er enheden inden for en af disse perioder vil fejlen blive udbedret hurtigst muligt. Er der tale om en selvforskyldt skade, vil du modtage et tilbud via mail.

Vælger du at anvende et andet værksted, vil iStore.dk ikke gå ind og dække eventuelle omkostninger. Garantien på enheden vil samtidig frafalde da vi ikke kan stå inde for værkstedet, samt det ikke er igennem dem men iStore.dk du har din garanti og reklamationsret på enheden.

Ønsker du at oprette en reklamationsag eller en garantisag, følg da nedestående link. Dette er obligatorisk for at oprette en reklamationsag eller en garantisag. Første side er en selvhjælpsguide, denne guide kan løse det problem du oplever på din enhed. Løser den ikke problemet, er enheden nu klargjort til vores værkstedspartner. Print nu reklamations-formular ud, følg, udfylde samt underskriv den.

NB! Din enhed skal nu sendes eller indleveres, sammen med en korrekt udfyldt reklamations-formular. Vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250kr hvis den ikke sendes med retur, eller ikke er udfyldt tilstrækkeligt, da vores værkstedspartner skal bruge unødig tid på at løse opgaven. Vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk, hvorefter vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.


Du finder vejledningen og formularen, lige her: > iStore reklamation <


Bemærk at de ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.



Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Webshop Manager Thomas Zacho eller Adm. Direktør Morten Terp iStore ApS. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center For Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk


Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 20.11.2017

Version 1.1

Har du brug for hjælp?

Vi er heldigvis rigtigt flinke, og står klar til at hjælpe dig

7066 6040