- Til forsiden /
- FAQ
- Køb
- Sælg
- Reklamation
-
Hvad er din sikkerhed ved online handel hos iStore
-
For at du og alle vores andre kunder kan nyde en sikker online handel hos iStore.dk, valgte vi 09.12.2016 at blive e-mærket certificeret.
E-mærket giver dig som forbruger en lang række fordele, som f.eks. sikker betaling, køberbeskyttelse op til 10.000 DKK pr. handel og gratis vejledning fra førende eksperter indenfor online handel.
Skulle vi som virksomhed opleve at være i tvivl i en sag med en kunde, har vi muligheden for at få en vurdering af sagen udefra. Den vurdering får vi igennem e-mærkets jurister der står til rådighed for at løse en eventuel sag, før udfaldet blive en sag der ender i en evt. hårdknude.
Vi ser dog os selv som værende meget retfærdige og fair, da kunden altid er i centrum hos os.
Se vores certifikat lige her!
-
Hvad betyder stand og pre-owned hos iStore
-
Vi har opdelt alle vores iPhones i henholdsvis 3 stande, Ny, Ny Stand og Brugt Stand. Hos iStore.dk sælger vi både fabriksnye enheder og pre-owned enheder, pre-owned betyder kort og godt tidligere ejet.
iPhones købt efter 14.11.2017
1: Ny er en fabriksny enhed direkte fra Apple, dvs. at denne stand ikke er en pre-owned iPhone.
2: Ny stand er en Pre-Owned iPhone, der rent kosmetisk vil fremstår som en ny iPhone, uden nogen former for brugsspor. Der vil derfor hverken være mikroskopiske ridser, eller andre brugsspor. Enheden bliver solgt i en plomberet salgsæske, med følgende nyt tilbehør: simkort-nål, strømforsyning, kabel og høretelefoner. Eventuelle genanvendelige dele er alle testet hos vores leverandør på fabrikken, og lever hver især op til ny stand, samt enheden har fået nyt batteri. Enheden er derfor idéel som gave, eller hvis du ønsker at forkæle dig selv.
3: Brugt stand er en Pre-Owned iPhone, der rent kosmetisk kan have mindre skønhedsfejl, f.eks. slid og mindre lommeridser, altså mindre brugsspor. Der vil derfor ikke forekomme dyber ridser i skærmen der forstyrrer billedet, eller andre af enhedens funktioner. Følgende tilbehør følger med i salgsæsken: simkort-nål, strømforsyning og kabel. Eventuelle genanvendelige dele er alle testet af vores værkstedspartner iRepair. Dette gør enheden idéel som arbejdstelefon eller gave til de lidt yngre, eller hvis du sagtens kan leve med lidt brugsspor og går og drømmer om en iPhone.
Se evt. vores infografik nederst på denne side.
iPhones købt før 14.11.2017
Vi har opdelt alle vores iPhones i hvilken stand de fremstår, i henholdsvis stand: ny (Pre-owned, Ny stand) og stand: brugt (Pre-owned, Brugt stand).
På vores tidligere webshop der udelukkende solgte pre-owned iPhones indtil 14.11.2017, der gælder punktet "iPhones købt før 14.11.2017".
-
Hvordan sendes og leveres din ordre fra iStore
-
Hos iStore.dk forsøger vi altid at sende din ordre hurtigst muligt. Hvis varen er på lager og vi har din bestilling senest kl.13:00 kan du regne med at vi afsender din ordre senest næste hverdag efter din ordremodtagelse.
Vi har opdelt vores levering op i 3 kategorier, 1-2 hverdage, 2-5 hverdage og 7-21 hverdage. Skulle der opstå et evt. problem med levering, f.eks. pga. at produktet er i restordre hos vores leverandører, vil du få besked herom hurtigst muligt, enten via mail eller telefon.
Ved alle ordre tillægges en fragt ud fra de gældende fragtberegninger på vores hjemmeside. Vi har gratis fragt på alle ordre over 500 DKK, de bliver afsendt UDEN omdeling, MED omdelig koster 35 DKK.
Hos iStore.dk forsøger vi altid at sende din ordre hurtigst muligt. Hvis varen er på lager kan du derfor regne med at vi afsender din ordre senest næste hverdag efter din ordremodtagelse. Hvis varen ikke er på lager, kan der være op til 10 dages levering. Enkelte varer kan være i restordre fra vores leverandører, med mere end de 10 dages levering. Hvis dette er tilfældet vil du få besked herom, enten via mail eller telefon.
Hvis du bestiller MED omdeling vil din ordre blive leveret direkte på den pågældende adresse. Er du ikke er hjemme når din bestilling bliver forsøgt leveret kan denne efterfølgende afhentes på dit lokale posthus, i en pakkeboks eller i lokalbrugsens postafdeling.
Hvis du bestiller UDEN omdeling vil din ordre blive leveret direkte til enten dit lokale posthus, en pakkeboks eller til lokalbrugsens postafdeling.
Vi leverer til hele Danmark, dog ikke til Grønland og Færøerne.
-
iStore levering & fragt
-
Hos iStore.dk forsøger vi altid at sende din ordre hurtigst muligt. Hvis varen er på lager og vi har din bestilling senest kl.13:00 kan du regne med at vi afsender din ordre senest næste hverdag efter din ordremodtagelse.
Vi har opdelt vores levering op i 3 kategorier, 1-2 hverdage, 2-5 hverdage og 7-21 hverdage. Skulle der opstå et evt. problem med levering, f.eks. pga. at produktet er i restordre hos vores leverandører, vil du få besked herom hurtigst muligt, enten via mail eller telefon.
Ved alle ordre tillægges en fragt ud fra de gældende fragtberegninger på vores hjemmeside. Vi har gratis fragt på alle ordre over 500 DKK, de bliver afsendt UDEN omdeling, MED omdelig koster 35 DKK.
Hos iStore.dk forsøger vi altid at sende din ordre hurtigst muligt. Hvis varen er på lager kan du derfor regne med at vi afsender din ordre senest næste hverdag efter din ordremodtagelse. Hvis varen ikke er på lager, kan der være op til 10 dages levering. Enkelte varer kan være i restordre fra vores leverandører, med mere end de 10 dages levering. Hvis dette er tilfældet vil du få besked herom, enten via mail eller telefon.
Vi har følgende forsendelsesmetoder
Pakkepost UDEN omdeling: Du vil her modtage et track and trace nummer, hvor du har mulighed for at følge din pakke hele vejen fra os og til dig. Din pakke er samtidig også forsikret efter PostNord´s gældende regler om mistede pakker. Her skal du huske at anføre dit mobilnummer, da du vil modtage en sms fra PostNord, om hvor og hvornår du kan afhente din pakke.
Pakkepost MED omdeling: Du vil her modtage et track and trace nummer, hvor du har mulighed for at følge din pakke hele vejen fra os og til dig. Din pakke er samtidig også forsikret efter PostNord´s gældende regler om mistede pakker. Er du ikke hjemme ved leveringen, har du mulighed for at afhente din pakke dagen efter på dit lokale posthus.
iStore.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender istore.dk naurligvis en ny leverance uden beregning. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af PostNord´s målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan tage op til 2 dage.
Vi leverer til hele Danmark, dog ikke til Grønland og Færøerne.
-
iStore betalingsmetoder
-
Danske kort:
Dankort - Gebyr frit
VISA Dankort - Gebyr frit
Mastercard - Gebyr frit
Maestro - Gebyr frit
Visa - Gebyr frit
Visa Electron - Gebyr frit
Udenlandsk kort:
Mastercard - Gebyr frit
Maestro - Gebyr frit
Visa - Gebyr frit
Visa Electron - Gebyr frit
JCB - Gebyr frit
Ved bankoverførsel, check eller lignende er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
-
iStore købsfaktura
-
Der vedlægges altid en faktura i din bestilling, denne faktura bør du gemme i tilfælde af reklamation. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af fakturaen pr. e-mail, er du altid velkommen til at kontakte os på info@istore.dk
-
Fuld returret af dit iStore køb
-
Som privatperson har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Det betyder at en ordre ikke kan fortrydes, efter de 14 dage.
Fejl eller mangler i din ordre, skal vi informeres om inden for rimelig tid. Dog max 14 dage efter modtagelse af din ordre.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din ordre, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Fortryder du dit køb skal din enhed returneres sammen med en korrekt udfyldt fortrydelsesformular, vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 150 DKK hvis den ikke sendes med retur, eller ikke er udfyldt tilstrækkeligt. Da serviceværkstedet skal tage kontakt til os for at vi kan indhente de nødvendige oplysninger for at afslutte sagen. Idet at de skal bruge unødig tid på værkstedet for at løse opgaven, vil serviceværkstedet iRepair fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
Ved fortrydelse af køb skal du selv dække udgifterne for evt. returporto.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Meddelelsen skal gives til info@istore.dk, pr. telefon 7066 6040 eller give tydelig besked i din returpakke mærket med “Fortrydelse”. Du kan også vælge at benytte standardfortrydelsesformularen.
Ved tilvalg af f.eks. montering af panserglas, eller andet der kræver at ét eller flere produkter får brudt plomberingen anses dette som produktet er taget i brug. Er dette et tilvalg du selv har valgt kan købet ikke fortrydes, idet produktet er taget i brug.
OBS! Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Returadresse
iStore ApS
Valby Langgade 68A
2500 Valby
Mrk: Fortrydelse
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Ligesom du ikke kan fortryde ved at møde op på adressen. Virksomheder, offentlige instanser og andre erhvervskunder har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, med mindre andet er skriftligt aftalt med iStore ApS.
-
Fortryder du dit iStore køb
-
Hvis du af en eller anden årsag ønsker at fortryde dit køb, og vil gøre brug af din fortrydelsesret, skal dette ske senest 14 dage efter modtagelse. Produktet skal selvfølgelig leveres tilbage i samme stand som det blev modtaget, ellers vil produktet blive vurderet og vi vil tilbagefører det beløb vi finder retfærdigt i henhold til købeloven.
Produktet skal returneres sammen med en korrekt udfyldt fortrydelsesformular, vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 150 DKK hvis den ikke sendes med retur, eller ikke er udfyldt tilstrækkeligt. Da vores værkstedspartner skal tage kontakt til os for at vi kan indhente de nødvendige oplysninger for at afslutte sagen. Idet at de skal bruge unødig tid på værkstedet for at løse opgaven, vil vores værkstedspartner fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
Ved fortrydelse af køb skal du selv dække udgifterne for evt. returporto, da det er dig der ønsker at annullerer handlen med os.
Har du bestilt din ordre med omdeling vil dette beløb ikke blive refunderet, kun de produkter der bliver sendt retur.
Ønsker du kun at fortryde en del af din ordre, er dette også en mulighed.
Produkterne du ønsker at fortryde sendes retur, sammen med en udfyldt formular. Dette skal sendes til vores værkstedspartner, da de skal tilse enheden om alt er intakt.
iRepair, Valby langgade 68, 2500 Valby - Mrk. Fortrydelse
> iStore fortrydelsesformular <
-
Har du ikke modtaget din iStore ordre
-
Vi afsender alle vores pakker med PostNord. Du får tilsendt et forsendelsesnummer når vi er klar til at afsende din ordre, hvis du ikke kan finde noget info på forsendelsesnummeret er det højst sandsynligt fordi PostNord endnu ikke har scannet din forsendelse. Prøv evt. igen senere, husk at have dit forsendelsesnummer klar på 20 cifre.
PostNord tracking
-
Har du ikke modtaget din ordrebekræftigelse
-
Hvis du har gennemført en ordre men ikke har modtaget din ordrebekræftigelse, så se evt. dit spamfilter igennem i din mail. Hvis den ikke ligger i dit spamfilter og du fortsat er i tvivl om din ordre er gået igennem, kontakte da vores kundeservice der vil kikke nærmere på sagen.
-
Forkert adresse eller ej afhentet
-
Skriver du en forkert adresse eller undlader oplysninger der gør at PostNord ikke kan levere din pakke, eller at du ikke afhenter den på dit posthus inden for den angivne tid, så den bliver sendt retur til os, vil du komme til at hæfte for et ekspeditions og fragtgebyr på kr. 50,-, hvis vi skal sende pakken til dig igen. Det er din pligt som kunde at tjekke og sikre dig at du har indtastet de korrekte oplysninger, så PostNord har mulighed for at aflevere din pakke.
-
Sådan sælger du din iPhone til os
-
Vælg hvilken model din brugte iPhone er, du skal blot udfylde de tre felter øverst på denne side.
Hvis du er i tvivl om GB eller stand af din brugte iPhone, så kontakt os på info@istore.dk
Hvis du vælger at sende din brugte iPhone til os, vil du modtage en PDF returlabel på mail som der skal udskrives. Forsendelsen er med track and trace nummer, dvs. din pakke er dækket af PostNord, i henhold til postlovens § 22 Nr. 5.
Du kan også indleverer din brugte iPhone hos en af vores samarbejdspartnere, du medbringer blot din iPhone. De vil tage sig af oprettelsen af din sag. Du kan indleverer din brugte iPhone her
Når vi modtager din iPhone påbegynder vi en test, hvor den bliver testet for fejl og at den lever op til den stand du har beskrevet. Finder vi fejl på din iPhonen eller er standen ikke som du har beskrevet den, vil du modtage et nyt tilbud på mail.
Der vil være et ekspeditions gebyr i visse tilfælde, der dækker den tekniske undersøgelse, samt porto. Der vil være tale om et ekspeditions gebyr i disse sager, som lyder på 250,- i begge tilfælde: – Hvis “Find min iPhone” ikke er slået fra på din iPhone (Se evt. hvordan du gør her: Slå “Find min iPhone” fra) – Hvis du af en eller anden årsag takker nej til vores tilbud, og derfor ønsker din iPhone sendt retur.
Når vi er færdige med at teste din brugte iPhone, og vi accepterer handlen overfører vi pengene til den oplyste konto, vær opmærksom på at dette kan tage op til 10 arbejdsdage, før du modtager pengene.
-
Sådan vurderer du din enheds stand
-
Helt ny:
Enheden skal være, helt ny, i ubrudt emballage, og den original købskvittering skal medfølge. Enheden må ikke have været taget i brug, eller være simlåst. Er enheden en ombytnings telefon fra Apple, uden nyt originalt tilbehør og æske, fratrækkes der 400kr fra værdien.
God stand:
Enheden skal være fuld funktionsdygtig, kunne tænde og finde net, og den original købskvittering skal medfølge hvis enheden er købt for under 2 år siden. Enheden må ikke have software fejl, og skal kunne gendannes via iTunes. Den må ikke have fejl på diverse dele (som skal være originale), have dybe hak eller ridser i bag coveret, rammen eller skærmen, eller være simlåst. Har enheden 80% batterikapacitet eller under, vil der blive fratrukket 300 DKK fra beløbet, da værkstedet vil være tvunget til at udskifte batteriet. På enkelte modeller som iPhone 5 og iPhone 5C kan enheden blive nedgraderet til slidt stand, istedet for at få fratrukket et batteriskift.
Slidt:
Enheden skal kunne tænde, finde net og være fuld funktionsdygtig og den original købskvittering skal medfølge hvis enheden er købt for under 2 år siden. Enheden må ikke have nogle software fejl, og skal kunne gendannes via iTunes, og må ikke være simlåst. Enheden må godt have en ødelagt skærm, et beskadiget bag cover, en defekt tænd/sluk knap, volume knap, eller mute funktion. Enheden må også godt have defekt højtaler, mikrofon, vibrator samt batteri.
Defekt:
Enheden er defekt hvis den ikke kan tænde eller oplade, ikke kan starte op, eller den kun viser Apple eller iTunes logo. Den original købskvittering skal medfølge hvis enheden er købt for under 2 år siden. Enheden må godt have været udsat for fugt eller væske, eller mangle eller have en defekt, eller uoriginal home knap. Enheden må godt være erklæret total skadet, have defekt Wi-Fi samt Bluetooth. Enheden må godt et højt batteriforbrug, pga. en elektronisk fejl. Enheden må ikke være simlåst.
-
Sådan sender eller indleverer du din salgsenhed
-
Vælger du at sende vil du modtage en PostNord returlabel via mail, inden for max 2 hverdage. Den skal du blot udskrive, og sætte på den pakke eller konvolut du vælger at sende dit enhed i. Forsendelsen er med track and trace nummer, dvs. din pakke er dækket af PostNord, i henhold til postlovens § 22 Nr. 5.
Ønsker du at indleverer din enhed i stedet for, så skal du også være mere end velkommen. Vores værkstedspartner iRepair tager med glæde imod den, du finder deres fysiske butikker med tilhørende værksteder, lige her.
iRepair service centre
-
Hvad sker der når servicecenteret iRepair modtager din enhed
-
Når servicecenteret har modtaget din enhed påbegynder de en omfattende test, hvor den bliver testet for elektroniske fejl m.m. for at se om enheden lever op til den stand du har beskrevet. Finder de fejl på enheden eller er standen ikke som den du har valgt, vil du modtage et nyt tilbud på mail.
NB! Accepterer du ikke tilbudet og derfor ønsker at afhente eller få sendt din iPhone retur, forbeholder vi os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250 DKK, dette dækker den tekniske undersøgelse, samt evt. porto. Servicecenteret vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
-
Hvad sker der efter din enhed er testet af servicecenteret iRepair
-
Når servicecenteret er færdige med at teste din iPhone, vil en af følgende ting ske, i de fleste tilfælde er det punkt 1.
1: iStore.dk accepterer handlen, og beløbet blive overført til det oplyste kontonummer. Vær opmærksom på at dette kan tage op til 10 arbejdsdage, før du modtager beløbet på din konto.
2: Du vil modtage et nyt tilbud på mail, hvis der bliver fundet fejl på enheden, eller hvis standen ikke lever op til den valgte stand. Accepterer du det nye tilbud vil beløbet blive overført til det oplyste kontonummer, vær opmærksom på at dette kan tage op til 10 arbejdsdage, før du modtager beløbet på din konto.
3: Accepterer du ikke tilbudet og derfor ønsker at afhente eller få sendt din iPhone retur, forbeholder vi os retten til at opkræve et undersøgelsesgebyr på 150kr, der dækker den tekniske undersøgelse, samt evt. returporto. Servicecenteret vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
4: I tilfælde af at vi ikke får svar retur på et evt. tilbud eller en efterspørgsel af Apple-id, forbeholder vi os retten til at kasserer enheden som elektronikaffald. Dette vil ske efter enheden har været i vores besidelse i 3 måneder.
-
Sådan fjerner du iCloud fra din salgsenhed
-
Guide til at logge ud af iCloud fra din enhed
A: Gå til Indstillinger på din iPhone
B: Tryk på iCloud
C: Log ud.
Eller
Guide til at fjerne din enhed fra din iCloud konto via en computer
A: Gå til iCloud.com/find.
B: Klik på ”Alle enheder” og vælg din iPhone.
C: Fjern fra konto.
NB! Vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250 DKK hvis enheden er logget på iCloud, dette gebyr dækker oprettelsen af sagen, efterspørgsel af manglende Apple-ID samt evt. porto. Vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
-
Sådan finder du frem til din salgsenheds kapacitet
-
Hvis du ikke kan huske hvor mange GB din enhed har, kan du finde det under indstillinger på din enhed:
Indstillinger > Generelt > Om > Kapacitet.
-
Sådan undgår du ekspeditionsgebyr (250 DKK)
-
Accepterer du ikke tilbudet og derfor ønsker at afhente eller få sendt din iPhone retur, forbeholder vi os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250kr, der dækker den tekniske undersøgelse, samt evt. porto. Vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
Vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250 DKK hvis enheden er logget på iCloud, dette gebyr dækker oprettelsen af sagen, efterspørgsel af manglende Apple-ID samt evt. porto. Vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
-
Her opretter du din iStore reklamation hos servicecenteret iRepair
-
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb, eller software relateret fejl. Da enheden er købt igennem iStore.dk er det også igennem os at både garanti og reklamationsret er gældende, da vi bruger servicecenteret iRepair som vi benytter til alle sager.
Fejl og mangler skal meddeles iStore.dk indenfor rimelig tid, efter at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget.
Det er vigtigt at du følger reklamations-vejledningen og reklamations-formularens punkter, da din reklamation ellers vil blive sat i “vente position”, indtil alle efterspurgte informationer er modtaget.
Servicecenteret skal kun bruge selve enheden, ikke simkort, cover, lader, lightningkabel, kasse m.m. Evt. tilbehør der bliver sendt med bliver ikke dækket hvis det af en eller anden årsag forsvinder eller bliver beskadiget. Du skal kun sende tilbehør med retur hvis det har en samhørighed med reklamationen.
Hvis du har en reklamation af en enhed købt hos iStore, følg da nedestående link, dette er obligatorisk for at oprette en reklamationsag eller en garantisag. Første side er en selvhjælpsguide, denne guide kan løse det problem du oplever på din enhed. Løser den ikke problemet, er enheden nu klargjort til vores værkstedspartner. Print nu reklamations-formular ud, følg, udfylde samt underskriv den.
NB! Din enhed skal nu sendes eller indleveres, sammen med en korrekt udfyldt reklamations-formular. Vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250kr hvis den ikke sendes med retur, eller ikke er udfyldt tilstrækkeligt, da servicecenteret skal bruge unødig tid på at løse opgaven. Servicecenteret vil derfor fakturere iStore.dk, hvorefter vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
Du finder vejledningen og formularen, lige her:
-
iStore reklamation eller iStore garantisag
-
iStore.dk yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende mangler der konstateres ved varens normale anvendelse.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb, eller software relateret fejl.
Da iStore.dk bruger iRepair.dk som fast værkstedspartner, er det herigennem både garantisager og reklamationssager skal håndteres. Hvis det viser sig at der er tale om en produktfejl, vil enheden enten blive behandlet som en garantisag eller en reklamationssag, forudsat enheden befinder sig inden for garanti eller reklamationsperioden. Er enheden inden for en af disse perioder vil fejlen blive udbedret hurtigst muligt. Er der tale om en selvforskyldt skade, vil du modtage et tilbud via mail.
Vælger du at anvende et andet værksted, vil iStore.dk ikke gå ind og dække eventuelle omkostninger. Garantien på enheden vil samtidig frafalde da vi ikke kan stå inde for værkstedet, samt det ikke er igennem dem men iStore.dk du har din garanti og reklamationsret på enheden.
Ønsker du at oprette en reklamationsag eller en garantisag, følg da nedestående link. Dette er obligatorisk for at oprette en reklamationsag eller en garantisag. Første side er en selvhjælpsguide, denne guide kan løse det problem du oplever på din enhed. Løser den ikke problemet, er enheden nu klargjort til vores værkstedspartner. Print nu reklamations-formular ud, følg, udfylde samt underskriv den.
NB! Din enhed skal nu sendes eller indleveres, sammen med en korrekt udfyldt reklamations-formular. Vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250kr hvis den ikke sendes med retur, eller ikke er udfyldt tilstrækkeligt, da vores værkstedspartner skal bruge unødig tid på at løse opgaven. Vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk, hvorefter vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
Du finder vejledningen og formularen, lige her: > iStore reklamation <
Returadresse
iRepair
Valby Langgade 68
2500 Valby
Bemærk at de ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
-
Din iStore reklamation er dækket af garantien
-
Hvis du mod forventning skulle opleve problemer med din enhed, tilbyder vi i samarbejde med serviceværkstedet iRepair, en hurtig håndtering af iStore garantisager.
Følg da ovenstående guide, hvorefter din enhed nu kan sendes eller indleveres.
Følg da nedestående link, dette er obligatorisk for at oprette en reklamationsag eller en garantisag. Første side er en selvhjælpsguide, denne guide kan løse det problem du oplever på din enhed. Løser den ikke problemet, er enheden nu klargjort til serviceværkstedet iRepair. Udfyld nu reklamations-formularen online, gem den og print den herefter ud og underskriv med kuglepen.
NB! Din enhed skal nu sendes eller indleveres, sammen med en korrekt udfyldt reklamations-formular. Serviceværkstedet iRepair forbeholder sig retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250kr hvis den ikke sendes med retur, eller ikke er udfyldt tilstrækkeligt, da iRepair skal bruge unødig tid på at løse opgaven. Irepair vil derfor fakturere iStore.dk, hvorefter vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
Du finder vejledningen og formularen, lige her: > iStore reklamation <
-
Derfor dækker din iStore garanti ikke
-
Uheld er ikke en garantisag, men skulle uheldet være ude og fejlen være selvforskyldt f.eks. ved tab, smadret skærm, væskeskade osv. har vi lavet en rabat aftale med serviceværkstedet iRepair, hvor vi giver 10% rabat på din reparation.
Ved reparation af selvforskyldte skader, beholder du din garanti du har igennem iStore.dk, forudsat den er gældende. Får du repareret din iPhone på et uautoriseret serviceværksted, som ikke er fast serviceværksted for iStore.dk mister du garantien på din enhed, og den vil ikke være dækket hvis der opstår andre fejl på den, inden for den 1 års garantiperiode.
Se iRepair´s reparationspriser, lige her: > iPhone reparationer <
NB! Vælger du at få udbedret enhedens fejl hos serviceværkstedet iRepair, vil du ud over de 10% rabat på din reparation også få tilsendt din enhed retur med PostNord, til nærmeste afhentningsted. Er enheden allerede modtaget af iRepair og takkes der nej til tilbudet, forbeholder iRepair sig retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250kr da serviceværkstedet skal bruge unødig tid på at løse opgaven. iRepair vil derfor fakturere iStore.dk, hvorefter vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
-
Hvad sker der når servicecenteret iRepair modtager din enhed
-
Når servicecenteret har modtaget din enhed vil du blive kontaktet via mail, denne mail sender vi til dig.
Den forventede behandlingstid tid er 1-4 hverdage, forudsat at reklamations-vejledningen er fulgt, samt at reklamations-formularen er korrekt udfyldt.
Ønsker du at komme i kontakt med den tekniker der behandler sagen, kan dette ske via ”Mit iRepair”.
-
Her kan du følge din iStore reklamation hos servicecenteret iRepair
-
Hvis du vil følge op på din reklamation eller reparation, så skal du logge ind på servicecenteret iRepair reparationssystem. Her vil du også kunne svarer på evt. spørgsmål fra den pågældende teknikker, der sidder med din sag.
Sådan logger du ind:
A: Brug det telefonnummer eller den email du oplyste på din reklamationsformular, eller ved din indlevering.
B: Hvis du har mistet, eller aldrig modtaget en adgangskode til at logge ind, skal du blot trykke på “mistet adgangskode”.
iRepair´s reparationsstatus
-
Har du ikke modtaget din iStore reklamation retur fra servicecenteret iRepair
-
Vi afsender alle vores ordre, reklamationer og reparationer med PostNord. Du får tilsendt et forsendelsesnummer når vi er klar til at afsende din enhed, hvis du ikke kan finde noget info på forsendelsesnummeret er det højst sandsynligt fordi PostNord endnu ikke har scannet din forsendelse. Prøv evt. igen senere, husk at have dit forsendelsesnummer klar på 20 cifre.
PostNord tracking
-
Har du brug for en iStore eller iRepair lånetelefon
-
Vi stiller lånetelefoner til rådighed hos vores værkstedspartner iRepair, en lånetelefon via deres fysiske butikker er gratis.
iStore.dk stiller selvfølgelig også lånetelefoner til rådighed, dog på nogle andre betingelser:
• Forsendelses og administrationsgebyr 150 DKK
• Depositum på enhedens nuværende salgspris på iStore.dk.
Ved et depositum reserveres enhedens værdi på dit betalingskort, det fulde eller en del af beløbet hæves kun hvis enheden forsvinder eller dens værdi forringes. Hvis enheden ikke har en af de ovennnævnte værdiforringelser, vil hele beløbet blive frigivet ved modtagelsen efter låneperioden.
-
Bestil en gratis PostNord pakkelabel til serviceværkstedet iRepair
-
Er du klar til at sende din reklamations enhed til serviceværkstedet iRepair, efter du har fuldt reklamtions-vejledningen og udfyldt reklamations-formularen. Så kan du bestille en gratis returlabel til serviceværkstedet, via info@istore.dk
Alt du skal oplyse i din email er dit iStore ordrenummer, samt at du ønsker at få tilsendt en gratis PostNord returlabel til din iStore reklamation, via email.
-
Sådan fjerner du iCloud fra din iStore reklamations enhed
-
Guide til at logge ud af iCloud fra din enhed
A: Gå til Indstillinger på din iPhone
B: Tryk på iCloud
C: Log ud.
Eller
Guide til at fjerne din enhed fra din iCloud konto via en computer
A: Gå til iCloud.com/find.
B: Klik på ”Alle enheder” og vælg din iPhone.
C: Fjern fra konto.
NB! Vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250 DKK hvis enheden er logget på iCloud, dette gebyr dækker oprettelsen af sagen, efterspørgsel af manglende Apple-ID samt evt. porto. Vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
-
Sådan undgår du ekspeditionsgebyr (250 DKK)
-
Din reklamation skal returneres sammen med en korrekt udfyldt reklamationsformular, vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250 DKK hvis den ikke sendes med retur, eller ikke er udfyldt tilstrækkeligt. Da vores værkstedspartner skal bruge unødig tid på at løse opgaven, vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
Vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250 DKK hvis enheden er logget på iCloud, dette gebyr dækker oprettelsen af sagen, efterspørgsel af manglende Apple-ID samt evt. porto. Vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
-
Har du glemt dit Apple-id
-
Apple-id er en personlig kode, ligesom en personlig kode til et pengeskab. Skulle du som iStore.dk kunde være så uheldig at glemme enten din kode eller email til dit Apple-id, så kan iStore.dk ikke være behjælpelige med at nulstille denne, da der er tale om en Pre-Owned iPhone (tidligere ejet iPhone). Den personlige kode er oprettet efter købet og er privat, derfor kan iStore.dk ikke gå ind i en sag som denne.
Apple kan ofte være problemløseren i sådanne sager, men det omhandler kun en fabriksny enhed (ikke tidligere ejet iPhone). Det eneste vi kan bidrage med i sådan en uheldig situation, er den købsfaktura der fulgte med efter en evt. handel med iStore.dk. Vælg derfor altid din primære email adresse som dit Apple-id, da du altid selv kan nulstille den her igennem. Skulle du på et tidspunkt få en ny email, så husk at opdaterer og ændre dit Apple-id i samme omgang, på den måde er du altid på forkant med et evt. Apple-id problem.
-
Hvad er din sikkerhed ved online handel hos iStore
-
For at du og alle vores andre kunder kan nyde en sikker online handel hos iStore.dk, valgte vi 09.12.2016 at blive e-mærket certificeret.
E-mærket giver dig som forbruger en lang række fordele, som f.eks. sikker betaling, køberbeskyttelse op til 10.000 DKK pr. handel og gratis vejledning fra førende eksperter indenfor online handel.
Skulle vi som virksomhed opleve at være i tvivl i en sag med en kunde, har vi muligheden for at få en vurdering af sagen udefra. Den vurdering får vi igennem e-mærkets jurister der står til rådighed for at løse en eventuel sag, før udfaldet blive en sag der ender i en evt. hårdknude.
Vi ser dog os selv som værende meget retfærdige og fair, da kunden altid er i centrum hos os.
Se vores certifikat lige her!
-
Hvad betyder stand og pre-owned hos iStore
-
Vi har opdelt alle vores iPhones i henholdsvis 3 stande, Ny, Ny Stand og Brugt Stand. Hos iStore.dk sælger vi både fabriksnye enheder og pre-owned enheder, pre-owned betyder kort og godt tidligere ejet.
iPhones købt efter 14.11.2017
1: Ny er en fabriksny enhed direkte fra Apple, dvs. at denne stand ikke er en pre-owned iPhone.
2: Ny stand er en Pre-Owned iPhone, der rent kosmetisk vil fremstår som en ny iPhone, uden nogen former for brugsspor. Der vil derfor hverken være mikroskopiske ridser, eller andre brugsspor. Enheden bliver solgt i en plomberet salgsæske, med følgende nyt tilbehør: simkort-nål, strømforsyning, kabel og høretelefoner. Eventuelle genanvendelige dele er alle testet hos vores leverandør på fabrikken, og lever hver især op til ny stand, samt enheden har fået nyt batteri. Enheden er derfor idéel som gave, eller hvis du ønsker at forkæle dig selv.
3: Brugt stand er en Pre-Owned iPhone, der rent kosmetisk kan have mindre skønhedsfejl, f.eks. slid og mindre lommeridser, altså mindre brugsspor. Der vil derfor ikke forekomme dyber ridser i skærmen der forstyrrer billedet, eller andre af enhedens funktioner. Følgende tilbehør følger med i salgsæsken: simkort-nål, strømforsyning og kabel. Eventuelle genanvendelige dele er alle testet af vores værkstedspartner iRepair. Dette gør enheden idéel som arbejdstelefon eller gave til de lidt yngre, eller hvis du sagtens kan leve med lidt brugsspor og går og drømmer om en iPhone.
Se evt. vores infografik nederst på denne side.
iPhones købt før 14.11.2017
Vi har opdelt alle vores iPhones i hvilken stand de fremstår, i henholdsvis stand: ny (Pre-owned, Ny stand) og stand: brugt (Pre-owned, Brugt stand).
På vores tidligere webshop der udelukkende solgte pre-owned iPhones indtil 14.11.2017, der gælder punktet "iPhones købt før 14.11.2017".
-
Hvordan sendes og leveres din ordre fra iStore
-
Hos iStore.dk forsøger vi altid at sende din ordre hurtigst muligt. Hvis varen er på lager og vi har din bestilling senest kl.13:00 kan du regne med at vi afsender din ordre senest næste hverdag efter din ordremodtagelse.
Vi har opdelt vores levering op i 3 kategorier, 1-2 hverdage, 2-5 hverdage og 7-21 hverdage. Skulle der opstå et evt. problem med levering, f.eks. pga. at produktet er i restordre hos vores leverandører, vil du få besked herom hurtigst muligt, enten via mail eller telefon.
Ved alle ordre tillægges en fragt ud fra de gældende fragtberegninger på vores hjemmeside. Vi har gratis fragt på alle ordre over 500 DKK, de bliver afsendt UDEN omdeling, MED omdelig koster 35 DKK.
Hos iStore.dk forsøger vi altid at sende din ordre hurtigst muligt. Hvis varen er på lager kan du derfor regne med at vi afsender din ordre senest næste hverdag efter din ordremodtagelse. Hvis varen ikke er på lager, kan der være op til 10 dages levering. Enkelte varer kan være i restordre fra vores leverandører, med mere end de 10 dages levering. Hvis dette er tilfældet vil du få besked herom, enten via mail eller telefon.
Hvis du bestiller MED omdeling vil din ordre blive leveret direkte på den pågældende adresse. Er du ikke er hjemme når din bestilling bliver forsøgt leveret kan denne efterfølgende afhentes på dit lokale posthus, i en pakkeboks eller i lokalbrugsens postafdeling.
Hvis du bestiller UDEN omdeling vil din ordre blive leveret direkte til enten dit lokale posthus, en pakkeboks eller til lokalbrugsens postafdeling.
Vi leverer til hele Danmark, dog ikke til Grønland og Færøerne.
-
iStore levering & fragt
-
Hos iStore.dk forsøger vi altid at sende din ordre hurtigst muligt. Hvis varen er på lager og vi har din bestilling senest kl.13:00 kan du regne med at vi afsender din ordre senest næste hverdag efter din ordremodtagelse.
Vi har opdelt vores levering op i 3 kategorier, 1-2 hverdage, 2-5 hverdage og 7-21 hverdage. Skulle der opstå et evt. problem med levering, f.eks. pga. at produktet er i restordre hos vores leverandører, vil du få besked herom hurtigst muligt, enten via mail eller telefon.
Ved alle ordre tillægges en fragt ud fra de gældende fragtberegninger på vores hjemmeside. Vi har gratis fragt på alle ordre over 500 DKK, de bliver afsendt UDEN omdeling, MED omdelig koster 35 DKK.
Hos iStore.dk forsøger vi altid at sende din ordre hurtigst muligt. Hvis varen er på lager kan du derfor regne med at vi afsender din ordre senest næste hverdag efter din ordremodtagelse. Hvis varen ikke er på lager, kan der være op til 10 dages levering. Enkelte varer kan være i restordre fra vores leverandører, med mere end de 10 dages levering. Hvis dette er tilfældet vil du få besked herom, enten via mail eller telefon.
Vi har følgende forsendelsesmetoder
Pakkepost UDEN omdeling: Du vil her modtage et track and trace nummer, hvor du har mulighed for at følge din pakke hele vejen fra os og til dig. Din pakke er samtidig også forsikret efter PostNord´s gældende regler om mistede pakker. Her skal du huske at anføre dit mobilnummer, da du vil modtage en sms fra PostNord, om hvor og hvornår du kan afhente din pakke.
Pakkepost MED omdeling: Du vil her modtage et track and trace nummer, hvor du har mulighed for at følge din pakke hele vejen fra os og til dig. Din pakke er samtidig også forsikret efter PostNord´s gældende regler om mistede pakker. Er du ikke hjemme ved leveringen, har du mulighed for at afhente din pakke dagen efter på dit lokale posthus.
iStore.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender istore.dk naurligvis en ny leverance uden beregning. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af PostNord´s målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan tage op til 2 dage.
Vi leverer til hele Danmark, dog ikke til Grønland og Færøerne.
-
iStore betalingsmetoder
-
Danske kort:
Dankort - Gebyr frit
VISA Dankort - Gebyr frit
Mastercard - Gebyr frit
Maestro - Gebyr frit
Visa - Gebyr frit
Visa Electron - Gebyr frit
Udenlandsk kort:
Mastercard - Gebyr frit
Maestro - Gebyr frit
Visa - Gebyr frit
Visa Electron - Gebyr frit
JCB - Gebyr frit
Ved bankoverførsel, check eller lignende er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
-
iStore købsfaktura
-
Der vedlægges altid en faktura i din bestilling, denne faktura bør du gemme i tilfælde af reklamation. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af fakturaen pr. e-mail, er du altid velkommen til at kontakte os på info@istore.dk
-
Fuld returret af dit iStore køb
-
Som privatperson har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Det betyder at en ordre ikke kan fortrydes, efter de 14 dage.
Fejl eller mangler i din ordre, skal vi informeres om inden for rimelig tid. Dog max 14 dage efter modtagelse af din ordre.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din ordre, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Fortryder du dit køb skal din enhed returneres sammen med en korrekt udfyldt fortrydelsesformular, vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 150 DKK hvis den ikke sendes med retur, eller ikke er udfyldt tilstrækkeligt. Da serviceværkstedet skal tage kontakt til os for at vi kan indhente de nødvendige oplysninger for at afslutte sagen. Idet at de skal bruge unødig tid på værkstedet for at løse opgaven, vil serviceværkstedet iRepair fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
Ved fortrydelse af køb skal du selv dække udgifterne for evt. returporto.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Meddelelsen skal gives til info@istore.dk, pr. telefon 7066 6040 eller give tydelig besked i din returpakke mærket med “Fortrydelse”. Du kan også vælge at benytte standardfortrydelsesformularen.
Ved tilvalg af f.eks. montering af panserglas, eller andet der kræver at ét eller flere produkter får brudt plomberingen anses dette som produktet er taget i brug. Er dette et tilvalg du selv har valgt kan købet ikke fortrydes, idet produktet er taget i brug.
OBS! Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Returadresse
iStore ApS
Valby Langgade 68A
2500 Valby
Mrk: Fortrydelse
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Ligesom du ikke kan fortryde ved at møde op på adressen. Virksomheder, offentlige instanser og andre erhvervskunder har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, med mindre andet er skriftligt aftalt med iStore ApS.
-
Fortryder du dit iStore køb
-
Hvis du af en eller anden årsag ønsker at fortryde dit køb, og vil gøre brug af din fortrydelsesret, skal dette ske senest 14 dage efter modtagelse. Produktet skal selvfølgelig leveres tilbage i samme stand som det blev modtaget, ellers vil produktet blive vurderet og vi vil tilbagefører det beløb vi finder retfærdigt i henhold til købeloven.
Produktet skal returneres sammen med en korrekt udfyldt fortrydelsesformular, vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 150 DKK hvis den ikke sendes med retur, eller ikke er udfyldt tilstrækkeligt. Da vores værkstedspartner skal tage kontakt til os for at vi kan indhente de nødvendige oplysninger for at afslutte sagen. Idet at de skal bruge unødig tid på værkstedet for at løse opgaven, vil vores værkstedspartner fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
Ved fortrydelse af køb skal du selv dække udgifterne for evt. returporto, da det er dig der ønsker at annullerer handlen med os.
Har du bestilt din ordre med omdeling vil dette beløb ikke blive refunderet, kun de produkter der bliver sendt retur.
Ønsker du kun at fortryde en del af din ordre, er dette også en mulighed.
Produkterne du ønsker at fortryde sendes retur, sammen med en udfyldt formular. Dette skal sendes til vores værkstedspartner, da de skal tilse enheden om alt er intakt.
iRepair, Valby langgade 68, 2500 Valby - Mrk. Fortrydelse
> iStore fortrydelsesformular <
-
Har du ikke modtaget din iStore ordre
-
Vi afsender alle vores pakker med PostNord. Du får tilsendt et forsendelsesnummer når vi er klar til at afsende din ordre, hvis du ikke kan finde noget info på forsendelsesnummeret er det højst sandsynligt fordi PostNord endnu ikke har scannet din forsendelse. Prøv evt. igen senere, husk at have dit forsendelsesnummer klar på 20 cifre.
PostNord tracking
-
Har du ikke modtaget din ordrebekræftigelse
-
Hvis du har gennemført en ordre men ikke har modtaget din ordrebekræftigelse, så se evt. dit spamfilter igennem i din mail. Hvis den ikke ligger i dit spamfilter og du fortsat er i tvivl om din ordre er gået igennem, kontakte da vores kundeservice der vil kikke nærmere på sagen.
-
Forkert adresse eller ej afhentet
-
Skriver du en forkert adresse eller undlader oplysninger der gør at PostNord ikke kan levere din pakke, eller at du ikke afhenter den på dit posthus inden for den angivne tid, så den bliver sendt retur til os, vil du komme til at hæfte for et ekspeditions og fragtgebyr på kr. 50,-, hvis vi skal sende pakken til dig igen. Det er din pligt som kunde at tjekke og sikre dig at du har indtastet de korrekte oplysninger, så PostNord har mulighed for at aflevere din pakke.
-
Sådan sælger du din iPhone til os
-
Vælg hvilken model din brugte iPhone er, du skal blot udfylde de tre felter øverst på denne side.
Hvis du er i tvivl om GB eller stand af din brugte iPhone, så kontakt os på info@istore.dk
Hvis du vælger at sende din brugte iPhone til os, vil du modtage en PDF returlabel på mail som der skal udskrives. Forsendelsen er med track and trace nummer, dvs. din pakke er dækket af PostNord, i henhold til postlovens § 22 Nr. 5.
Du kan også indleverer din brugte iPhone hos en af vores samarbejdspartnere, du medbringer blot din iPhone. De vil tage sig af oprettelsen af din sag. Du kan indleverer din brugte iPhone her
Når vi modtager din iPhone påbegynder vi en test, hvor den bliver testet for fejl og at den lever op til den stand du har beskrevet. Finder vi fejl på din iPhonen eller er standen ikke som du har beskrevet den, vil du modtage et nyt tilbud på mail.
Der vil være et ekspeditions gebyr i visse tilfælde, der dækker den tekniske undersøgelse, samt porto. Der vil være tale om et ekspeditions gebyr i disse sager, som lyder på 250,- i begge tilfælde: – Hvis “Find min iPhone” ikke er slået fra på din iPhone (Se evt. hvordan du gør her: Slå “Find min iPhone” fra) – Hvis du af en eller anden årsag takker nej til vores tilbud, og derfor ønsker din iPhone sendt retur.
Når vi er færdige med at teste din brugte iPhone, og vi accepterer handlen overfører vi pengene til den oplyste konto, vær opmærksom på at dette kan tage op til 10 arbejdsdage, før du modtager pengene.
-
Sådan vurderer du din enheds stand
-
Helt ny:
Enheden skal være, helt ny, i ubrudt emballage, og den original købskvittering skal medfølge. Enheden må ikke have været taget i brug, eller være simlåst. Er enheden en ombytnings telefon fra Apple, uden nyt originalt tilbehør og æske, fratrækkes der 400kr fra værdien.
God stand:
Enheden skal være fuld funktionsdygtig, kunne tænde og finde net, og den original købskvittering skal medfølge hvis enheden er købt for under 2 år siden. Enheden må ikke have software fejl, og skal kunne gendannes via iTunes. Den må ikke have fejl på diverse dele (som skal være originale), have dybe hak eller ridser i bag coveret, rammen eller skærmen, eller være simlåst. Har enheden 80% batterikapacitet eller under, vil der blive fratrukket 300 DKK fra beløbet, da værkstedet vil være tvunget til at udskifte batteriet. På enkelte modeller som iPhone 5 og iPhone 5C kan enheden blive nedgraderet til slidt stand, istedet for at få fratrukket et batteriskift.
Slidt:
Enheden skal kunne tænde, finde net og være fuld funktionsdygtig og den original købskvittering skal medfølge hvis enheden er købt for under 2 år siden. Enheden må ikke have nogle software fejl, og skal kunne gendannes via iTunes, og må ikke være simlåst. Enheden må godt have en ødelagt skærm, et beskadiget bag cover, en defekt tænd/sluk knap, volume knap, eller mute funktion. Enheden må også godt have defekt højtaler, mikrofon, vibrator samt batteri.
Defekt:
Enheden er defekt hvis den ikke kan tænde eller oplade, ikke kan starte op, eller den kun viser Apple eller iTunes logo. Den original købskvittering skal medfølge hvis enheden er købt for under 2 år siden. Enheden må godt have været udsat for fugt eller væske, eller mangle eller have en defekt, eller uoriginal home knap. Enheden må godt være erklæret total skadet, have defekt Wi-Fi samt Bluetooth. Enheden må godt et højt batteriforbrug, pga. en elektronisk fejl. Enheden må ikke være simlåst.
-
Sådan sender eller indleverer du din salgsenhed
-
Vælger du at sende vil du modtage en PostNord returlabel via mail, inden for max 2 hverdage. Den skal du blot udskrive, og sætte på den pakke eller konvolut du vælger at sende dit enhed i. Forsendelsen er med track and trace nummer, dvs. din pakke er dækket af PostNord, i henhold til postlovens § 22 Nr. 5.
Ønsker du at indleverer din enhed i stedet for, så skal du også være mere end velkommen. Vores værkstedspartner iRepair tager med glæde imod den, du finder deres fysiske butikker med tilhørende værksteder, lige her.
iRepair service centre
-
Hvad sker der når servicecenteret iRepair modtager din enhed
-
Når servicecenteret har modtaget din enhed påbegynder de en omfattende test, hvor den bliver testet for elektroniske fejl m.m. for at se om enheden lever op til den stand du har beskrevet. Finder de fejl på enheden eller er standen ikke som den du har valgt, vil du modtage et nyt tilbud på mail.
NB! Accepterer du ikke tilbudet og derfor ønsker at afhente eller få sendt din iPhone retur, forbeholder vi os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250 DKK, dette dækker den tekniske undersøgelse, samt evt. porto. Servicecenteret vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
-
Hvad sker der efter din enhed er testet af servicecenteret iRepair
-
Når servicecenteret er færdige med at teste din iPhone, vil en af følgende ting ske, i de fleste tilfælde er det punkt 1.
1: iStore.dk accepterer handlen, og beløbet blive overført til det oplyste kontonummer. Vær opmærksom på at dette kan tage op til 10 arbejdsdage, før du modtager beløbet på din konto.
2: Du vil modtage et nyt tilbud på mail, hvis der bliver fundet fejl på enheden, eller hvis standen ikke lever op til den valgte stand. Accepterer du det nye tilbud vil beløbet blive overført til det oplyste kontonummer, vær opmærksom på at dette kan tage op til 10 arbejdsdage, før du modtager beløbet på din konto.
3: Accepterer du ikke tilbudet og derfor ønsker at afhente eller få sendt din iPhone retur, forbeholder vi os retten til at opkræve et undersøgelsesgebyr på 150kr, der dækker den tekniske undersøgelse, samt evt. returporto. Servicecenteret vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
4: I tilfælde af at vi ikke får svar retur på et evt. tilbud eller en efterspørgsel af Apple-id, forbeholder vi os retten til at kasserer enheden som elektronikaffald. Dette vil ske efter enheden har været i vores besidelse i 3 måneder.
-
Sådan fjerner du iCloud fra din salgsenhed
-
Guide til at logge ud af iCloud fra din enhed
A: Gå til Indstillinger på din iPhone
B: Tryk på iCloud
C: Log ud.
Eller
Guide til at fjerne din enhed fra din iCloud konto via en computer
A: Gå til iCloud.com/find.
B: Klik på ”Alle enheder” og vælg din iPhone.
C: Fjern fra konto.
NB! Vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250 DKK hvis enheden er logget på iCloud, dette gebyr dækker oprettelsen af sagen, efterspørgsel af manglende Apple-ID samt evt. porto. Vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
-
Sådan finder du frem til din salgsenheds kapacitet
-
Hvis du ikke kan huske hvor mange GB din enhed har, kan du finde det under indstillinger på din enhed:
Indstillinger > Generelt > Om > Kapacitet.
-
Sådan undgår du ekspeditionsgebyr (250 DKK)
-
Accepterer du ikke tilbudet og derfor ønsker at afhente eller få sendt din iPhone retur, forbeholder vi os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250kr, der dækker den tekniske undersøgelse, samt evt. porto. Vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
Vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250 DKK hvis enheden er logget på iCloud, dette gebyr dækker oprettelsen af sagen, efterspørgsel af manglende Apple-ID samt evt. porto. Vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
-
Her opretter du din iStore reklamation hos servicecenteret iRepair
-
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb, eller software relateret fejl. Da enheden er købt igennem iStore.dk er det også igennem os at både garanti og reklamationsret er gældende, da vi bruger servicecenteret iRepair som vi benytter til alle sager.
Fejl og mangler skal meddeles iStore.dk indenfor rimelig tid, efter at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget.
Det er vigtigt at du følger reklamations-vejledningen og reklamations-formularens punkter, da din reklamation ellers vil blive sat i “vente position”, indtil alle efterspurgte informationer er modtaget.
Servicecenteret skal kun bruge selve enheden, ikke simkort, cover, lader, lightningkabel, kasse m.m. Evt. tilbehør der bliver sendt med bliver ikke dækket hvis det af en eller anden årsag forsvinder eller bliver beskadiget. Du skal kun sende tilbehør med retur hvis det har en samhørighed med reklamationen.
Hvis du har en reklamation af en enhed købt hos iStore, følg da nedestående link, dette er obligatorisk for at oprette en reklamationsag eller en garantisag. Første side er en selvhjælpsguide, denne guide kan løse det problem du oplever på din enhed. Løser den ikke problemet, er enheden nu klargjort til vores værkstedspartner. Print nu reklamations-formular ud, følg, udfylde samt underskriv den.
NB! Din enhed skal nu sendes eller indleveres, sammen med en korrekt udfyldt reklamations-formular. Vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250kr hvis den ikke sendes med retur, eller ikke er udfyldt tilstrækkeligt, da servicecenteret skal bruge unødig tid på at løse opgaven. Servicecenteret vil derfor fakturere iStore.dk, hvorefter vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
Du finder vejledningen og formularen, lige her:
-
iStore reklamation eller iStore garantisag
-
iStore.dk yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende mangler der konstateres ved varens normale anvendelse.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb, eller software relateret fejl.
Da iStore.dk bruger iRepair.dk som fast værkstedspartner, er det herigennem både garantisager og reklamationssager skal håndteres. Hvis det viser sig at der er tale om en produktfejl, vil enheden enten blive behandlet som en garantisag eller en reklamationssag, forudsat enheden befinder sig inden for garanti eller reklamationsperioden. Er enheden inden for en af disse perioder vil fejlen blive udbedret hurtigst muligt. Er der tale om en selvforskyldt skade, vil du modtage et tilbud via mail.
Vælger du at anvende et andet værksted, vil iStore.dk ikke gå ind og dække eventuelle omkostninger. Garantien på enheden vil samtidig frafalde da vi ikke kan stå inde for værkstedet, samt det ikke er igennem dem men iStore.dk du har din garanti og reklamationsret på enheden.
Ønsker du at oprette en reklamationsag eller en garantisag, følg da nedestående link. Dette er obligatorisk for at oprette en reklamationsag eller en garantisag. Første side er en selvhjælpsguide, denne guide kan løse det problem du oplever på din enhed. Løser den ikke problemet, er enheden nu klargjort til vores værkstedspartner. Print nu reklamations-formular ud, følg, udfylde samt underskriv den.
NB! Din enhed skal nu sendes eller indleveres, sammen med en korrekt udfyldt reklamations-formular. Vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250kr hvis den ikke sendes med retur, eller ikke er udfyldt tilstrækkeligt, da vores værkstedspartner skal bruge unødig tid på at løse opgaven. Vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk, hvorefter vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
Du finder vejledningen og formularen, lige her: > iStore reklamation <
Returadresse
iRepair
Valby Langgade 68
2500 Valby
Bemærk at de ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
-
Din iStore reklamation er dækket af garantien
-
Hvis du mod forventning skulle opleve problemer med din enhed, tilbyder vi i samarbejde med serviceværkstedet iRepair, en hurtig håndtering af iStore garantisager.
Følg da ovenstående guide, hvorefter din enhed nu kan sendes eller indleveres.
Følg da nedestående link, dette er obligatorisk for at oprette en reklamationsag eller en garantisag. Første side er en selvhjælpsguide, denne guide kan løse det problem du oplever på din enhed. Løser den ikke problemet, er enheden nu klargjort til serviceværkstedet iRepair. Udfyld nu reklamations-formularen online, gem den og print den herefter ud og underskriv med kuglepen.
NB! Din enhed skal nu sendes eller indleveres, sammen med en korrekt udfyldt reklamations-formular. Serviceværkstedet iRepair forbeholder sig retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250kr hvis den ikke sendes med retur, eller ikke er udfyldt tilstrækkeligt, da iRepair skal bruge unødig tid på at løse opgaven. Irepair vil derfor fakturere iStore.dk, hvorefter vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
Du finder vejledningen og formularen, lige her: > iStore reklamation <
-
Derfor dækker din iStore garanti ikke
-
Uheld er ikke en garantisag, men skulle uheldet være ude og fejlen være selvforskyldt f.eks. ved tab, smadret skærm, væskeskade osv. har vi lavet en rabat aftale med serviceværkstedet iRepair, hvor vi giver 10% rabat på din reparation.
Ved reparation af selvforskyldte skader, beholder du din garanti du har igennem iStore.dk, forudsat den er gældende. Får du repareret din iPhone på et uautoriseret serviceværksted, som ikke er fast serviceværksted for iStore.dk mister du garantien på din enhed, og den vil ikke være dækket hvis der opstår andre fejl på den, inden for den 1 års garantiperiode.
Se iRepair´s reparationspriser, lige her: > iPhone reparationer <
NB! Vælger du at få udbedret enhedens fejl hos serviceværkstedet iRepair, vil du ud over de 10% rabat på din reparation også få tilsendt din enhed retur med PostNord, til nærmeste afhentningsted. Er enheden allerede modtaget af iRepair og takkes der nej til tilbudet, forbeholder iRepair sig retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250kr da serviceværkstedet skal bruge unødig tid på at løse opgaven. iRepair vil derfor fakturere iStore.dk, hvorefter vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
-
Hvad sker der når servicecenteret iRepair modtager din enhed
-
Når servicecenteret har modtaget din enhed vil du blive kontaktet via mail, denne mail sender vi til dig.
Den forventede behandlingstid tid er 1-4 hverdage, forudsat at reklamations-vejledningen er fulgt, samt at reklamations-formularen er korrekt udfyldt.
Ønsker du at komme i kontakt med den tekniker der behandler sagen, kan dette ske via ”Mit iRepair”.
-
Her kan du følge din iStore reklamation hos servicecenteret iRepair
-
Hvis du vil følge op på din reklamation eller reparation, så skal du logge ind på servicecenteret iRepair reparationssystem. Her vil du også kunne svarer på evt. spørgsmål fra den pågældende teknikker, der sidder med din sag.
Sådan logger du ind:
A: Brug det telefonnummer eller den email du oplyste på din reklamationsformular, eller ved din indlevering.
B: Hvis du har mistet, eller aldrig modtaget en adgangskode til at logge ind, skal du blot trykke på “mistet adgangskode”.
iRepair´s reparationsstatus
-
Har du ikke modtaget din iStore reklamation retur fra servicecenteret iRepair
-
Vi afsender alle vores ordre, reklamationer og reparationer med PostNord. Du får tilsendt et forsendelsesnummer når vi er klar til at afsende din enhed, hvis du ikke kan finde noget info på forsendelsesnummeret er det højst sandsynligt fordi PostNord endnu ikke har scannet din forsendelse. Prøv evt. igen senere, husk at have dit forsendelsesnummer klar på 20 cifre.
PostNord tracking
-
Har du brug for en iStore eller iRepair lånetelefon
-
Vi stiller lånetelefoner til rådighed hos vores værkstedspartner iRepair, en lånetelefon via deres fysiske butikker er gratis.
iStore.dk stiller selvfølgelig også lånetelefoner til rådighed, dog på nogle andre betingelser:
• Forsendelses og administrationsgebyr 150 DKK
• Depositum på enhedens nuværende salgspris på iStore.dk.
Ved et depositum reserveres enhedens værdi på dit betalingskort, det fulde eller en del af beløbet hæves kun hvis enheden forsvinder eller dens værdi forringes. Hvis enheden ikke har en af de ovennnævnte værdiforringelser, vil hele beløbet blive frigivet ved modtagelsen efter låneperioden.
-
Bestil en gratis PostNord pakkelabel til serviceværkstedet iRepair
-
Er du klar til at sende din reklamations enhed til serviceværkstedet iRepair, efter du har fuldt reklamtions-vejledningen og udfyldt reklamations-formularen. Så kan du bestille en gratis returlabel til serviceværkstedet, via info@istore.dk
Alt du skal oplyse i din email er dit iStore ordrenummer, samt at du ønsker at få tilsendt en gratis PostNord returlabel til din iStore reklamation, via email.
-
Sådan fjerner du iCloud fra din iStore reklamations enhed
-
Guide til at logge ud af iCloud fra din enhed
A: Gå til Indstillinger på din iPhone
B: Tryk på iCloud
C: Log ud.
Eller
Guide til at fjerne din enhed fra din iCloud konto via en computer
A: Gå til iCloud.com/find.
B: Klik på ”Alle enheder” og vælg din iPhone.
C: Fjern fra konto.
NB! Vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250 DKK hvis enheden er logget på iCloud, dette gebyr dækker oprettelsen af sagen, efterspørgsel af manglende Apple-ID samt evt. porto. Vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
-
Sådan undgår du ekspeditionsgebyr (250 DKK)
-
Din reklamation skal returneres sammen med en korrekt udfyldt reklamationsformular, vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250 DKK hvis den ikke sendes med retur, eller ikke er udfyldt tilstrækkeligt. Da vores værkstedspartner skal bruge unødig tid på at løse opgaven, vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
Vi forbeholder os retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr på 250 DKK hvis enheden er logget på iCloud, dette gebyr dækker oprettelsen af sagen, efterspørgsel af manglende Apple-ID samt evt. porto. Vores værkstedspartner vil derfor fakturere iStore.dk og vi vil viderfakturerer den pågældende kunde.
-
Har du glemt dit Apple-id
-
Apple-id er en personlig kode, ligesom en personlig kode til et pengeskab. Skulle du som iStore.dk kunde være så uheldig at glemme enten din kode eller email til dit Apple-id, så kan iStore.dk ikke være behjælpelige med at nulstille denne, da der er tale om en Pre-Owned iPhone (tidligere ejet iPhone). Den personlige kode er oprettet efter købet og er privat, derfor kan iStore.dk ikke gå ind i en sag som denne.
Apple kan ofte være problemløseren i sådanne sager, men det omhandler kun en fabriksny enhed (ikke tidligere ejet iPhone). Det eneste vi kan bidrage med i sådan en uheldig situation, er den købsfaktura der fulgte med efter en evt. handel med iStore.dk. Vælg derfor altid din primære email adresse som dit Apple-id, da du altid selv kan nulstille den her igennem. Skulle du på et tidspunkt få en ny email, så husk at opdaterer og ændre dit Apple-id i samme omgang, på den måde er du altid på forkant med et evt. Apple-id problem.
Hvad er forskellen på vores iPhones?
Herunder kan du danne dig et hurtigt overblik!
Ny
fabriksny
|
Ny Stand
pre-owned
|
Brugt Stand
pre-owned
|
|
Nyt batteri |
|||
Nyt cover og skærm |
|||
1 års garanti |
|||
2 års reklamationsret |
|||
Plomberet salgskasse |
|||
Fremstår som ny |
|||
Nyt headset |
|||
Nyt USB kabel og oplader |
|||
Indre genanvendte komponenter* |
|||
Ydre genanvendte komponenter** |
* | Enheden indeholder genanvendte komponenter, f.eks vibrator, højtaler m.m. Alle brugte komponenter er testet af vores leverandør på fabrikken, de lever derfor op til standen for nye tilsvarende komponenter. | |||
** | Enhedens ydre dele kan have brugs tegn. Skærm, cover og ramme kan have lomme ridser eller andre mindre brugs tegn. (Kun brugt stand) |